lördag 13 augusti 2016

Det största Bokuspaketet hittills

Igår kom äntligen min beställning från Bokus - som visade sig vara det största paket jag fått därifrån någonsin. Inte så konstigt heller, jag tror inte att jag beställt så många böcker på en gång förut. Det är såklart kurslitteratur jag beställt, men ganska rolig sådan måste jag ändå säga (förutom den tråkiga An Introduction to English Grammar). 

Jag ska ju läsa en fördjupningskurs i engelsk litteratur nästa termin och då står det några klassiker på listan; Wuthering Heights av Emily Brontë, Frankenstein av Mary Shelley, Gulliver's Travels av Jonathan Swift och Macbeth av Shakespeare. Jag har tur, eftersom jag faktiskt läst nästan allihop förut på svenska - det är bara Macbeth och delar av Gulliver's Travels som jag missat. Jag hoppas att det kommer göra studierna lite lättare, men jag är ändå lite orolig över den komplexa engelskan - därför beställde jag också hem just Gullivers resor och Macbeth på svenska. Lite som en hjälp i studierna, men kanske ändå mer för att jag bara vill ha dem...

(Förresten är de engelska utgåvorna av de tre romanerna rena rama bokporren. Kolla vad snygga!)




4 kommentarer:

  1. Wuthering heights älskar jag :) Frankenstein har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också om Wuthering Heights, det ska bli spännande att läsa den på engelska! :) Frankenstein kan jag rekommendera faktiskt.

      Radera
  2. Åh vad spännande din kurs lät. Lycka till!

    www.amandasminnen.wordpress.com

    SvaraRadera