torsdag 21 september 2017

Stephen King 70 år!

Lite sent på det men jag kan ju inte missa min favoritförfattares 70-årsdag! Stort grattis till Stephen King!

Jag får för övrigt be om ursäkt för tystnaden på bloggen - det finns mycket jag skulle vilja blogga om men plugget tar helt enkelt för mycket tid i anspråk just nu. Jag hoppas på att kunna återvända snart med en lite mer ingående uppdatering. Recensioner kommer åtminstone, med tanke på att jag läser litteraturvetenskap igen.

Men dagen till ära - vilken är din favoritbok av King?

2 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt bara läst The girl who loved Tom Gordon men den gillade jag. Tror nog dock att det finns många av hans böcker som är mycket bättre så jag vill absolut läsa mer. Just nu är jag mest sugen på Carrie och Pestens tid av någon orsak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt fin liten bok att börja med, men precis som du säger finns det annat som också är hur bra som helst. Jag började med Den gröna milen, den rekommenderar jag verkligen. Men både Carrie och Pestens tid är riktiga King-klassiker så bara kör!

      Radera